Co ještě přijde?

28.04.2024 07:53

Konečně se oteplilo, a já pln elánu dal slunit přísadu, ale za deset minut jsem ji již schovával, protože jsem ji nalezl v ploze "vleže". Jen co přestalo mrznout, tak nastoupily každodenní vichry, a to od časného rána. Včera navečer jsem hadicí zaléval jahody, a byl docela problém se na záhon trefit. Zalévání mi vzalo asi dvacet minut, a když jsem ze zahrady odcházel, tak už byl povrch půdy obeschlý. No alespoň že jahody omrzly jen z velmi malé části.

Několikadenní ranní přímrazky nyní poničily hlavně révu, a tak to s ní vypadá podobně jako s broskvemi, meruňkami a nektarinkami, možná jen s tím rozdílem, že ještě obraší a zakvete. Myslíte, že letní teploty v zimě, potopy v Emirátech, kroupy jako pěsti v Číně a podobné extrémy jsou čistě dílem matičky přírody, nebo "Někdo" jí v tom hodně hopdně pomáhá?

Tady fučí nonstop, ani v noci se to neuklidní. Sice jen pofukuje, ovšem během dne to jsou již docela silné vichry. Zvažuji výsadbu prvních rajčat na venkovní záhon, ale vítr je asi poničí, i když budou zapuštěny co nejvíce do země a vyvázány k hůlkám. Možná přijdou ještě nějaké mrazy, ale to už je mi celkem šumák, vysadí se další.

Ještě že mám zednickou a obkladačskou práci okolo domu a "terasovou" u zahradní chajdy, jinak by mě asi z nicnedělání jeblo. Opravdu se nic jiného kolem zahrady dělat nedá, max ještě kosit trávu a trhat plevel.

M.