Jaro 2024 v plné kráse.

29.03.2024 06:03

Tak nám začalo očekávané jaro, a tady jsou první výsledky.

  • pomrzly meruňky
  • zmrzla některá rajčata, která jsem já blbec otužoval a večer zapomněl schovat do skleníku. Fakt je i to, že jsem zdaleka nepředpokládal takový pokles teploty během rána.
  • trochu omrzlo i kiwi, ale většina je zatím v pořádku
  • každou chvíli se doplňuje voda, takže půda je stále podmáčená, jen na povrchu "betonová" krusta, kterou vytváří vichr
  • silný vítr poškodil a polámal část mladých citrusů, rovněž polámal rajče, určené k výsadbě do nádob
  • jeden osetý záhon, krásně uválcovaný, pošlapali toulaví psi, a u sousedů poničili a rozhrabali další záhony
  • kvetou broskvoně, nektarinky a mandloň, tak každou chvíli chčije, venku je vichr, a ráno kosa těsně nad nulou.
  • Vichřice dokončila kompletní zkázu zastínění citrusového skleníku
  • Celkem často svítí slunce

Venku se stále nic moc dělat nedá, a tak se hraji doma okolo plotu a přísady. Vysazené košťáloviny ve sklenících se mají k světu, rozkvetly první jahody a kontejnerovaná réva se zazelenala a nasadila na první květenství. Do skleníku jsem vysadil i první papriky, rozkvétají první citrusy a mezitím sklízím úrodu citronů. Dá se říci, že celou zimu jsme soběstační v jejich spotřebě.

Včera jsem ještě znovu narouboval jabloň, protože se to vloni neujalo, roubovance okurků a melounů stále držím v "ochranné atmosféře". Vysel jsem další podnože a melouny, tady hlavní oubování teprve začne.

Venku je chladno, ale azurová obloha, konečně i bezvětří. V noci se zatáhlo a byla i vichřice, sirény hučely každou chvíli, samozřejmě že i opět napršelo. Pustil jsem ve skleníku topení  vyrážím na kontrolu.

M.