Návrat z lázní

20.12.2023 11:22

Začátkem prosince jsem dorazil domů po čtyřtýdenním pobytu v lázních. Ve středu třináctého jsem absolvoval kontrolu u ortopeda spojenou s rentgenovým vyšetřením. Výsledek je takový, že operovaná kyčel je v pořádku a už jen zbývá s tímto stavem seznámit mozek.Tři měsíce o francouzských holích způsobily silnou závislost organismu na nich. Snažím se cvičit a rotorpédovat doma, protože venku se to moc nedá.

Na začátku měsíce napadalo bílé nadělení, které však vydrželo asi tak 24 hodin, a následně se proměnilo ve špinavou sračku, která zamrzala, takže pohybovat se venku bylo o hubu. Udělalo se i několik dnů hezkých, což se dalo využít k procházkám, v mém případě k šmatlání v blízkém okolí. Svaly na nohou a koleno se velmi pomalu vrací na své "místo", při větší zátěži však bolí.

Chůze po rozhýbání svalů vypadá navenek již celkem přirozeně, a hlavně lépe jak s holemi. Největší problémy však přichází v případě pohybu na malém prostoru, tam jsem hodně nemotorný a musím používat oporu. To jsem si užil včera na zahradě ve skleníku, kde jsem citrusům instaloval naftové topení a veškerou kabeláž s wifi ovládáním a spínáním. Nakonec to nějak dopadlo a topení je v provozu, noční mráz ho i odzkoušel. Ještě chybí umístit malou kameru, která monitoruje displej bufiku.

Na zahradu mne to zatím moc netáhne, vše je nechutně podmáčené a nacucané jako hubka, ve vinohrádku jsem ještě nebyl, navíc má celý týden zase srát s teplotami nad deset stupňů. Doma ve skleníku jsem zlikvidoval poslední rostliny paprik a zvažuji nějaké první výsevy. Skleník je temperovaný na 1-2°C, protože jsou v něm vysazeny a skladovány citrusy. Ke klíčení by mohl pomoci do záhonu zapuštěný vyhřívací kabel, k růstu potom umělé osvětlení. Nejspíše něco rychleného, možná taky nějaké rajče a papriku, nuda je sviňa.

20231217-13064220231217-13070520231217-13072120231217-130806
20231219-113134Ve skleníku u domu dozrávají mandarinky, ale asi jim chybí slunce pro lepší vybarvení. Možná je na vině i složení půdy u přímé výsadby, protože ty v květináčích jsou vybarvenější, možná je to i odrůdou. Zas takový odborník nejsem, ale zrající citrusy jsou balzámem na duši. Chuťově dobré, bezpeckové, trošku méně sladké, struktura plodů je kvalitní a šťavnatá.

Ve skleníku na zahradě jsou mandarinky již sklizeny, nyní zde zrají pomeranče. Plody se krásně nalily a některé jsou již i pěkně vybarvené.

M.