Pár poznatků o substrátu

02.04.2018 13:48

Letos jsem si po delší době pořídil "lepší" substrát, abych měl něco vhodného k výsevu a pikýrování. Jednalo se o substrát BioBizz, a dále o výsevní substrát Forestina. Bordelu v nich bylo požehnaně, u BioBizzu skoro stejně jako u osvědčeného substrátu Primaflora, ovšem za čtyřikrát vyšší cenu.

Oba nově zakoupené substráty již nechci ani vidět. Zda jsou v nich nějaká rezidua selektivních herbicidů nevím, ale plíseň se na nich tvoří velmi rychle. Možná je to dáno i příměsí nějakých hnojiv. Substráty jsou hodně nasákavé, drží v sobě vodu a mají zabarvení do černa, oproti 106_3323"hnědé" Primafloře. Přestože se snažím zalévat zespod, tak si černé substráty dokáží vodu natáhnout až po "vrch".

106_3322
Na snímcích výše je vidět zaplísněný povrch substrátu, na dalším snímku pak ta stejná přísada, jejíž zemina byla ošetřena Previcurem Energy.
106_3325106_3326
Na čtvrtém snímku je další sazenice, kde jsem dosypal substrát Primaflora, a je na něm vidět, že plíseň se tvoří hlavně na původním "černém" substrátu. To mluví za vše.

Dneska jsem rovněž namočil semena podnoží, určených na roubování melounů. Jedná se o Centurion a Sprinter, vizuálně mezi semeny rozdíl nevidím. Namočil jsem rovněž další semena odrůdy Charleston Gray, protože těm původním se nějak nechce klíčit.

 

Přikládám i snímky reflektoru, do kterého jsem nainstaloval 20W (nebo 30W?) Fullspectrum Grow LED, a kterým přisvětluji klíčící melouny. V rámci možností jsem měřil svítivost tohoto zdroje, a při vzdálenosti 20-25cm jsem naměřil zhuba stejné hodnoty, jaké má slunce ukryté za mraky.

106_3319106_3315106_3310

Ideální by bylo skleníkové "světlo", ale noční teploty zatím pro melouny moc nejsou. Nebyl by problém přenést plato s melouny do skleníku, ale to bych nesměl chodit do zaměstnání. Podnože umístěné ve skleníku již trvale, vypadají velmi kompaktně, přemístil jset tam i nově přepikýrované pórky, se kterými se chystám na "kýblový" experiment.
106_3343106_3344

Na závěr ještě jeden Velikonoční pozdrav od naší "kolednice" Olivky.

106_3333

M.