Výsadba melounů a další práce (aktualizováno)

25.04.2020 05:52

Už od minulého víkendu mám připraven záhon na výsadbu několika kusů prvních sazenic melounů. Včera jsem se z procesu vrátil až někdy kolem dvacáté hodiny, navíc jsem najezdil slušnou dávku kilometrů, a tak jsem si otevřel dvě desítky a za chvíli bylo po mě. Celý týden bylo nádherně, azurová obloha, prosluněné celé dny, teplota až u pětadvacítky, takže jsem by docela natěšený na víkennd. Po odsunutí žaluzek na mne bohužel vybafla fialová obloha s nechutným větrem. Předpokládám, že mraky se rozpadnou, ale vítr bude otravovat celý den, takže plánovaný postřik révy asi nehrozí.

Včera jsem pozoroval zajímavý úkaz, kdy teploměr na plotě ukazoval ráno před sedmou 3,3° a ten v autě 4°C, přesto byla na střeše auta a na čelním skle slaboučká vrstva jinovatky, která se dala lehce setřít. Dnes už je letních dvanáct stupňů, a když se k tomu přidá teplý vítr od západu, tak to vypadá na nějakou schůzi těch bruselských buziků.

Vzhledem k tomu, že panuje suché a slunečné počasí, pokračuje trápení s plevelem na nové zahradě, takže jsme se rozhodli část plochy okolo ovocných stromků a keřů drobného ovoce zatravnit. Bude to přec jen jednodušší co se údržby týče. Půda je na povrchu suchá, takže ruční plečka s tím má docela problém, a nechat na tom ruce, tak to nee. Pohrabu to, rozhodním travní semeno a sekačka si s tím už pak poradí.

Hlavním úkolem dne tedy bude výsadba melounů. Ty vysadím na staré zahradě, dále likvidace černých fólií a zrotavátorování zbývajících záhonů. Do položení nové mulčovací fólie se mi asi nebude chtít, protože bych se o ni přetahoval s větrem, a na to náladu nemám. Své roubovance vyhodím na čerstvý vzduch a lehce přihnojím, zálivku budou potřebovat i sazenice ve skleníku, Včera jsem se k tomu nedostal a v tomto slunečném počasí to potřebuje vodu každý den.

15:48

20200425-121156Tak se mi s velkým úsilím podařilo vysadit melouny, tedy spíše ve větru zbudovat tunel z netkanky. Šoupl jsem tam čtyři kusy profi sazenic, pro každou jsem vyhrábl jamku o velikosti kýblu a nasypal do ní kompost.

Dnes jsem v zahradnictví zakoupil dvě tyčková rajčata, bo polovička chtěla vysadit něco na salát. Název jsem už zapomněl, ale o to teď nejde. Pěkné rostlinky o výšce asi 25 cm stály 12,- korun za kus. Když si vezmu, že bych je musel vysévat, pečovat o ně dva měsíce, tak vlastně ten můj letošní výsadek v rajčatech nabírá reálnou podobu. Kdybych nevyséval ty mé cherry a papriky, které stejně pozdechaly, tak jsem se mohl krásně gůlat a věnovat se jiným záležitostem.
Samozřejmě že můj oblíbený sortiment rajčátek ještě dlouho asi nikde nekoupím, ale chci jen tímto říci, že rajčata již nejsou mým koníčkem, stala se spotřební záležitostí.

Hned zrána jsem se na nové zahradě pustil do rotavátorování ještě nepřipravených záhonů, na kterých byly melouny na černé fólii. Plastovou fólii jsem odklidil a pustil se do toho. Půda byla v těchto místech tak mokrá, že jsem to jen zhruba "otočil" a nechal toho až to obeschne. Kolem poledne to bylo již lepší a půda už moc nelepila.

M.